انواع جراحی زیبایی سینه و سرطان پستان

انواع جراحی زیبایی سینه و بزرگ کردن سینه ها

عمل بزرگ کردن سینه یکی از متداول‌ترین جراحی‌های زیبایی سینه است که با تکنیک‌های مختلف اما با یک هدف یکسان، یعنی بزرگ کردن سینه انجام می‌شود.

  • پروتز سینه

پروتز سیلیکونی یا آب نمکی (سالین) در ناحیه سینه قرار داده می‌شود تا سینه بزرگتر و خوش فرم‌تر به نظر برسد. پروتزها یا پشت ماهیچه‌های دیواره قفسه سینه (زیرعضلانی) یا مستقیماً زیر بافت سینه (زیرغده‌ای) قرار داده می‌شود. پروتزها معمولاً از طریق برش ایجاد شده در کنار سینه یا در بعضی موارد اطراف هاله نوک پستان یا زیر بغل وارد بدن می‌شود.

البته روش جدیدی ابداع شده است که در آن برای وارد کردن پروتز برش کوچکی نزدیک ناف ایجاد می‌شود و متخصص جراح سرطان سینه با توجه به تصاویر اندوسکوپ (لوله بلندی که لنز در سر آن قرار دارد) عمل را انجام می‌دهد. جراح پروتز را پس از قرار گرفتن در محل مورد نظر با محلول آب نمک پر می‌کند.

  • تزریق چربی

در عمل انتقال و تزریق چربی برای بزرگ کردن سینه عمل لیپوساکشن نیز باید به منظور برداشتن چربی از دیگر بخش‌های بدن انجام شود. چربی گرفته شده از بدن خود بیمار پس از تخلیص در سینه تزریق می‌شود. انجام این عمل برای بانوانی توصیه می‌شود که می‌خواهند سینه را اندکی بزرگتر کنند و نتایج طبیعی را ترجیح می‌دهند.

  • لیفت سینه

جراحی لیفت سینه (ماستوپکسی) برای بالا بردن سینه‌هایی انجام می‌شود که بنا به دلایلی مانند بارداری، شیردهی یا افزایش سن شل و افتاده شده‌اند. در این عمل گردی و انحناء سینه با حرکت دادن نوک پستان و هاله اطراف آن و بریدن پوست اضافی شکل بهتری می‌یابد. برخی بانوان ترجیح می‌دهند لیفت سینه همزمان با عمل بزرگ کردن انجام شود تا سینه‌هایی خوش فرم‌تر، بزرگتر و برجسته‌تر داشته باشند. بهتر است بانوانی که قصد دارند در آینده مجدداً باردار شوند یا وزن کم کنند، فعلاً برای انجام جراحی لیفت سینه دست نگه دارند.

کوچک کردن سینه

ماموپلاستی کوچک کردن سینه راه حلی مناسب برای بانوانی است که سینه‌های بسیار بزرگ (مشکل ماکروماستی) دارند. تحمل درد، ناراحتی‌های عصبی، مشکلات زیبایی، دشواری در خرید و انتخاب لباس، ناتوانی شرکت در فعالیت‌ها و جلب توجه ناخواسته یا خجالت‌آور از دلایل انجام عمل کوچک کردن سینه به شمار می‌رود.

  • ترمیم و بازسازی سینه

این عمل به منظور ترمیم سینه، معمولاً پس از جراحی برداشتن پستان به دلیل ابتلا به سرطان یا دیگر بیماری‌ها انجام می‌شود. در بازسازی سینه مانند عمل برزگ کردن سینه از پروتز برای ایجاد شکل و اندازه دلخواه سینه استفاده می‌شود.

ژنیکوماستی

هدف از ژنیکوماستی کوچک کردن سینه مردان است که از داشتن سینه‌های بسیار بزرگ ناراحت و خجالت زده‌اند. لیپوساکشن، بریدن بافت غده‌ای اضافی یا ترکیبی از این دو روش تکنیک‌های کوچک کردن سینه به شمار می‌رود. چنانچه ژنیکوماستی توسط جراح پلاستیک مجرب و آموزش دیده انجام شود، عمل کاملاً ایمن و مؤثر خواهد بود و اصلاح مورد نظر به خوبی انجام می‌شود.

پیش آگهی جراحی زیبایی سینه

پیش آگهی جراحی زیبایی سینه در اکثر عمل‌ها بسیار خوب است. قریب به اتفاق بانوان پس از عمل احساس بهتری در مورد ظاهر و اندام خود دارند. تمام مشکلات پوستی و دردها معمولاً برطرف می‌شود.هر چند جای زخم جراحی دائمی است، اما معمولاً مشخص نیست چون برش کنار سینه ایجاد می‌شود و جای زخم به مرور محو می‌شود.

عوارض جراحی زیبایی سینه

پیشرفت در روش‌های جراحی و مراقبت پس از عمل احتمال بروز عوارض را تا حد قابل توجهی کاهش داده است. بااین حال جراحی زیبایی سینه ممکن است عوارض زیر را به دنبال داشته باشد:

  • بی‌حس شدن نوک پستان
  • سینه در اثر ضخیم شدن بافت همبند اطراف پروتز سفت می‌شود، شکل آن تغییر می‌کند و بیمار دچار درد می‌شود.
  • امکان پاره شدن یا ترشح داشتن پروتز وجود دارد.
  • موج دار شدن پروتز بر صافی پوست اثر می‌گذارد.
  • گاهی شکل و اندازه دو سینه یکسان نیست.
  • نوک دو پستان در موقعیت مشابه قرار ندارد.

مراقبت پس از عمل جراحی زیبایی سینه

بیمار پس از جراحی زیبایی سینه باید در زمان تعیین شده برای معاینه و کشیدن بخیه‌ها به جراح مراجعه کند. بیماران پس از جراحی باید مدتی از سینه بند جراحی مخصوص استفاده کنند تا شکل سینه‌ها حفظ شود. مصرف مسکن به کاهش درد کمک می‌کند و ماساژ سینه از سخت شدن بافت همبند اطراف پروتز جلوگیری می‌کند.

جهت ویزیت و ارتباط بیشتر میتوانید با شماره مطب جناب دکتر علی بخشی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *