کم‌کاری تیروئید در کمین کارمندان اداری

کم کاری تیروئید در کمین کارمندان اداری است!

کم کاری تیروئید در کمین کارمندان اداری است مطالعه داده های 2،160 کارمند تمام وقت در کره جنوبی را تجزیه و تحلیل کرده و آزمایش خون را برای اندازه گیری کم کاری تیروئید انجام داده است.

بر اساس این مطالعه، می توان تعیین کرد که هر 10 ساعت هفته کار افزایش می یابد، میزان کم کاری تیروئید بر این اساس افزایش می یابد. جناب دکتر علی بخشی بهترین جراح تیروئید و جراح سرطان سینه در ایران می باشد.

اگرچه شیوع کم کاری تیروئید در زنان بیشتر از مردان است ، محققان دریافتند که صرف نظر از جنسیت و وضعیت اجتماعی داوطلب ، افزایش ساعات کار خطر ابتلا به این بیماری را تا حدودی افزایش می دهد.

 

 

کم‌کاری تیروئید در کمین کارمندان اداری

کم‌کاری تیروئید در کمین کارمندان اداری , تیروئید یک غده کوچک در گردن است که مسئول ترشح دو هورمون مهم T3 و T4 است. هورمون های ترشح شده از تیروئید در سراسر خون بدن جریان دارند و عملکردهای مهمی مانند متابولیسم را کنترل می کنند. این هورمون ها بر عملکرد قسمت های مختلف بدن از جمله قلب، مغز، عضلات و پوست تأثیر می گذارند. متابولیسم در دمای بدن ، ضربان قلب و نحوه سوزاندن کالری نقش مهمی دارد.

اگر سطح هورمون تیروئید ناکافی باشد، انرژی تولید شده توسط بدن کاهش می یابد و اصطلاحاً متابولیسم کاهش می یابد.

مهمترین علت کم کاری تیروئید ، التهاب این غده است که تیروئیدیت هاشیموتو نام دارد. در این حالت ، بدن آنتی بادی تولید می کند که به تیروئید حمله کرده و آن را از بین می برد. این عارضه ممکن است در اثر عفونت ویروسی ایجاد شود. از دیگر دلایل کم کاری تیروئید می توان به پرتودرمانی در سر و گردن اشاره کرد که برای درمان سرطان استفاده می شود.

دیگر یافته های پزشکی
تست تيروگلوبولين نشان دهنده چیست؟

 

کم‌کاری تیروئید در کمین کارمندان اداری
کم‌کاری تیروئید در کمین کارمندان اداری

داروهای موثر در هورمون تیرویید

استفاده از داروهای خاص برای درمان بیماری های قلبی، بیماری های روانی و سرطان می تواند باعث کم کاری تیروئید شود. متداول ترین هورمون های تیروئید آمیودارون، لیتیوم، اینترفرون آلفا و اینترلوکین 2 هستند.

 

جراحی تیروئید و تیروئیدکتومی

ید درمانی رادیواکتیو معمولاً برای درمان پرکاری تیروئید استفاده می شود.
کمبود ید در رژیم غذایی یکی از مهمترین دلایل کم کاری تیروئید است. صدف ، ماهی آب شور ، تخم مرغ ، لبنیات و جلبک دریایی مهمترین منابع ید هستند.
برخی از زنان در دوران بارداری کم کاری تیروئید را تجربه می کنند و پس از زایمان به حالت طبیعی خود برمی گردند.

  • مشکلات تیروئید هنگام تولد
  • آسیب یا اختلال در غده هیپوفیز
  • بیماری هیپوتالاموس

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

۲ دیدگاه

  • سلام آقای دکتر. سوالی داشتم مامانم تیروئید داره چند ماه دارو مصرف کرده رفته آزمایش، حالا میگن زیاد دارو مصرف کرده و تیروئیدش افت کرده،مشکلی داره تیروئید افت کنه؟لطفا راهنمایی کنید

  • سلام.یک ساله کم کاری تیرویید دارم.ندول ۳میلی درسمت راست و ندول ۵میلی درسمت چپ تیرویید وجوددارد.به نظرتون باید چکارکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *