علل شایع بوجود آمدن سرطان روده بزرگ

سرطان کولون یا روده بزرگ چگونه درمان می‌شود؟

سرطان کولون ممکن است در مراحل اول یک توده یا پولیپ خوش خیم باشد که با جراحی ساده می توان آن را بیرون آورد و قابل درمان است اما در مراحل پیشرفته، این بیماری ممکن است بدخیم شود و به مناطق دیگر بدن گسترش پیدا کند. در این صورت راه درمان آن مثل انواع دیگر سرطان، شیمی درمانی یا پرتو درمانی است این نوع از سرطان پیشرفت خیلی کندی دارد، این مسئله سبب می شود تا امکان درمان آن تا زمان زیادی وجود داشته باشد و از طرفی باعث می شود که با بی توجهی به علائم آن مثل دفع خون یا لخته های خونی اسهال یا یبوست بی دلیل و کاهش وزن سریع و بی مورد بهترین زمان برای درمان بیماری از دست برود.

تازه‌هایی درباره سرطان کولون

از نظر علم پزشکی تاثیر قطعی روش های طب تکمیلی مثل طب سوزنی، ثابت نشده است، ولی برای درمان بیماری هایی مثل سرطان روده، پزشکان در کنار روش های درمان پزشکی درمان های طب تکمیلی را هم پیشنهاد می کنند یا حداقل تاثیرش را رد نمی کنند.

دیگر یافته های پزشکی
سرطان رکتوم، کولون، کولورکتال چیست؟

 

مصرف موادی مثل جوشانده های گیاهی یا چای های مختلف برای پیشگیری از خیلی بیماری ها مفید است اما در طول درمان بعضی بیماری ها مثل سرطان روده بزرگ ممکن است روند درمان را تحت تاثیر قرار بدهد و سرعت درمان را کم کند. پس مشورت با جراح سرطان کولون در این مورد هم لازم است.

 

آمارها نشان داده که سرطان کولون یا روده بزرگ در بین مردها بیشتر از زن ها دیده می شود. ولی همین آمارها تایید کردند که سیگار کشیدن احتمال بروز این بیماری را برای خانم ها بیشتر می کند تا آقایان. خانم های سیگاری 20 درصد و آقایان سیگاری فقط 8 درصد مستعد سرطان کولون هستند.

 

به گزارش آسان طب هر چه دنیا به سمت صنعتی شدن پیش می رود و سبک، روش تغذیه و فعالیت های بشر تغییر می کند احتمال ابتلا به بیماری های دستگاه گوارش بیشتر می شود. در بین این بیماری ها جراحی سرطان معده و جراحی سرطان روده بزرگ با این که دومین رتبه را بین سرطان های مرگ آور دارد علائم و نشانه های قطعی آن خیلی دیر بروز می کند، به همین دلیل ممکن است با سایر بیماری های کم خطرتر دستگاه گوارش اشتباه گرفته شود، به همین دلیل بهترین راه تشخیص آن، آزمایش های پزشکی و مشورت با پزشکان متخصص است.

دیگر یافته های پزشکی
سرطان کولورکتال، علائم و عوامل آن

 

عوامل خطر سرطان کولون

عواملی وجود دارند که به ایجاد شدت و پیشرفت این بیماری کمک می کنند، عواملی مثل عادت به سیگار کشیدن یا نوشیدن مشروبات الکلی عادت به خوردن غذاهای چرب و پر کالری مثل فست فودها، چاقی و مصرف کم سبزیجات و میوه های تازه، به طور کلی مصرف مواد غذایی فیبر دار مثل میوه و سبزیجات که به عمل دفع و هضم غذا کمک می کنند یکی از بهترین راه های پیشگیری از سرطان روده بزرگ است علاوه بر این، میوه ها، سبزیجات و مواد غذایی تازه و کاملا پخته شده، مطمئن ترین منبع تامین ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و عناصر لازم برای سلامتی بدن ما می باشد، عناصری مثل سلنیوم، کلسیم، مس و آهن نیز مفید هستند.

 

گذشته از همه این موارد، تشعشعات امواج رادیویی به بوجود آمدن سرطان روده بزرگ یا سریعتر شدن پیشرفت آن کمک می کنند، پس دور ماندن از این امواج هم یک راه دیگر برای پیشگیری از این بیماری خطرساز و دردناک است.

جهت نوبت دهی وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *