استیج های سرطان سینه چیست؟

استیج های سرطان سینه

استیج ۱ سرطان پستان

اشاره به تومور کوچکتر از ۲ سانتی متر که درگیری غدد لنفاوی ندارد میکند.

استیج ۲ سرطان پستان

اشاره به تومورهایی دارد که به غدد لنفاوی ناحیه ی آگزیلاری (زیر بغل) پراکنده میشوند یا سایز تومور بزرگتر از ۲ سانتی متر و کوچکتر از ۵ سانتی متر می باشد.
خانم ها با استیج ۱ و ۲ سرطان پستان دارای سرطان مرحله اولیه ناحیه ای هستند. 

استیج ۳ سرطان پستان

 این بیماران دارای سرطان پیشرفته ی ناحیه ای هستند . شامل تومورهای بزرگ پستان ( بزرگتر از ۵ سانتی متر) که درگیری غدد لنفاوی زیربغل به صورت گسترده دارند ( بیشتر از ۱۰ غده لنفاوی)
درگیری غدد لنفاوی زیربغل و غدد پستانی داخلی ( پشت دنده های پستان سرطانی شده ) یا درگیری غدد لنفاوی بافت نرم بالا یا زیر استخوان کلار
علاوه بر این ها اگر توموربه عضلات زیرین دیواره ی قفسه سینه یا پوست روی آن گسترش یابد  استیج ( مرحله ی ۳) میباشد
سرطان پستان التهابی یک فرم از سرطان با گسترش سریع میباشد که باعث قرمزی پستان و تورم آن میشود که این نوع سرطان حداقل استیج ۳ میباشد حتی اگر کوچک باشد و غدد لنفاوی را درگیر نکند.

استیج ۴ سرطان پستان

اشاره به سرطان پستانی دارد که به مناطق خارج از پستان و غدد لنفاوی متاستاز داده است از جمله این مناطق میتوان به استخوان، ریه، کبد و ارگان های دیگر اشاره کرد.
تومور اولیه این مرحله می تواند هر سایزی داشته باشد و نیز هر تعداد درگیری غدد لنفاوی نیز میتواند داشته باشد و تعداد اهمیتی ندارد.

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *