نحوه معاینه پستان توسط پزشک

نحوه معاینه پستان توسط پزشک

۱- جهت معاینه پستان توسط پزشک ابتدا از بیمار میخواهیم لباس های بالا تنه ی خود را در بیاورد و روبه روی ما لبه تخت بنشیند. در این حالت بدون لباس پستان ها را فقط نگاه می کنیم بسیاری از مشکلات مانند: فرورفتگی، برآمدگی، کشیده شدن نوک پستان، تغییر رنگ، پوست پرتقالی، غیرقرینگی و… توسط جراح سرطان پستان با نگاه مشخص می شود.

 

۲- از بیمار میخواهیم هر دو دست خود را به پهلو بچسباند (حالت فیگور به خود بگیرد) و باز در این حالت به نگاه کردن ادامه می دهیم شاید مشکلاتی باشد که با فیگور گرفتن مشخص می شود ولی در حالت نگاه معمولی مشخص نباشد..

۳- از بیمار می خواهیم دراز بکشد و ما کنار بیمار می ایستیم بیمار دست راست خود را زیر سر می گذارد و ما با نرمه ی انگشتانمان پستان راست را معاینه می کنیم. معاینه باید به صورت کامل باشد به طوری که هیچ قسمت از پستان  از قلم نیافتد. سپس همین کار را برای پستان چپ نیز انجام می دهیم. در لمس پستان ها هرگونه سفتی، احساس توده برای ما مهم قلمداد می شود و بایستی اقدامات تشخیصی بعدی انجام گیرد.

دیگر یافته های پزشکی
بازسازی اوليه در سرطان پستان (انكوپلاستی)

 

نکته آخر اینکه معاینه زیر بغل جزئی از معاینه پستان ها است و لذا پس از اتمام معاینه پستان ها، زیربغل را نیز معاینه می کنیم.

 

 

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *