سرطان سینه و علائم آن چیست؟

سرطان سینه و علائم آن

یکی از بیماری های شایع در زنان سرطان سینه است که از شایع ترین علت مرگ و میر در زنان می باشد. به طور تقریبی از میان هر 8 زن در جامعه های مختلف یک نفر به سرطان سینه مبتلا است. در زنان سفید پوست احتمال به این سرطان اندکی بیشتر است.

در سرطان سینه بعضی از سلولها از حالت منظم و معمولی چرخه سلولی خود خارج میشوند و شروع به رشد و تقسیم غیرعادی می کنند و باعث ایجاد غده های کوچک و ریز می شوند. این بافتهای غیرعادی به مرور گسترش می یابند و باعث ایجاد غده های سرطانی بزرگ می شوند که بافت های مجاور خود را درگیر می کنند. اگر این سرطان  توسط جراح سرطان سینه به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است ولی اگر به موقع تشخیص داده نشود احتمال مرگ بیمار بسیار بالاست.
باورهای غلطی در مورد سرطان سینه وجود دارد. مثلا اینکه این سرطان در افراد مسن رخ می دهد یا اینکه اگر فردی در خانواده مبتلا نشده باشد دیگر افراد هم احتمال مبتلا شدن ندارند. به این حرفها نباید اهمیت داد و احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه را باید جدی گرفت. یکی از مواردی که به تشخیص سریع این بیماری کمک می کند غربالگری سرطان سینه می باشد.
علائم سرطان سینه

• تغییر ناگهانی دراندازه و شکل سینه