دلایل درد پستان و انواع درد پستان در زنان

انواع درد پستان در زنان

درد دوره ای پستان معمولا به علت سرطان یا دیگر مشکلات جدی پستان نمی باشد. شایع ترین نوع درد پستان بعلت هورمون های کنترل کننده قاعدگی ایجاد می شود.
این تغییرات هورمونی می تواند منجر به درد در جفت پستان ها چند روز قبل از پریود شوند. به دلیل همراهی این درد با پریود درد پستان دوره ای یا سیکلیک نامیده می شود.
به صورتی کمتر شایع درد پستان ارتباطی با سیکل قاعدگی ندارد. این نوع از درد می تواند تنها در یک پستان یا بخشی از یک پستان ایجاد شود.
درد غیر دوره ای پستان معمولا به علت یک مشکل خارج از پستان از قبیل کشیدگی عضلات و یا بافت همبند آسیب پوستی مشکلات نخاعی یا مشکلاتی در ارگان های دیگر بدن مثلاً علل قلبی ایجاد شود.
درد غیر دوره ای پستان تنها در درصد کمی از خانم ها نشانگر سرطان پستان می باشد.
اگر از جهت درد پستان خود نگرانی دارید پیشنهاد می شود به جراح سرطان سینه مراجعه نمایید تا تحت بررسی های لازم قرار بگیرید اگر بررسی‌ها نشانگر مشکل خاصی نبود می توانید از یک یا چند از اقدامات زیر بهره بجویید.

داروهای تسکین دهنده درد از قبیل استامینوفن و ایبوپروفن

خانم های با دردهای شدید بر حسب شرایط تحت تجویز داروهای قوی تر قرار می‌گیرند. پس از مشورت با پزشک خود دوز داروهای حاوی استروژن را کاهش داده یا مصرف آنها را قطع نمایید. از سوتین های مناسب و فیت بدن یا سوتین های ورزشی استفاده نمایید.
تغییر در عادات غذایی ممکن است کمک کننده باشد حذف کافئین و استفاده از یک رژیم کم چرب با درصد بالای کربوهیدرات‌های پیچیده در بعضی از خانم ها سود رسان است مکمل های غذایی اعم از ویتامین ای و روغن گل مغربی نیز توصیه شده است گرچه مدرکی دال بر اثبات اثربخشی آنها وجود ندارد.

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *