درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان،اول شیمی درمانی نیاز است و سپس جراحی؟

در درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان در چه مواردی اول شیمی درمانی نیاز است و سپس جراحی، در چه مواردی ابتدا جراحی نیاز است و سپس شیمی درمانی؟

پاسخ پزشک

تقدم و تاخر شیمی درمانی بستگی به پیشرفته بودن بیماری در زمان تشخیص دارد به طوری که وقتی بیماری پیشرفته باشد (مثلاً تومور بزرگ باشد و یا تومور به پوست چسبندگی داشته باشد و یا تومور به عضلات چسبندگی داشته باشد و یا مواردی که غدد لنفاوی زیر بغل به صورت گسترده درگیر باشد) بهتر است ابتدا شیمی درمانی انجام شود و سپس جراحی، در بقیه موارد که تومور کوچک است و غدد لنفاوی زیر بغل درگیر نیست درمان جراحی انتخاب اول است و شیمی درمانی احتمالی پس از جراحی انجام خواهد شد.

 

 

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

۵ دیدگاه

  • سلام و وقت بخیر آقای دکتر چه گروه بیماران کانسر پستانی شیمی درمانی نمیشوند و چه بیمارانی بهتره شیمی درمانی را قبل از جراحی انجام بدن؟

    • باسلام خدمت شما
      در مواردی که سرطان پستان در مراحل بسیار اولیه تشخیص داده شده است، نیازی به شیمی درمانی نیست و گاهاً بسته به نوع تومور، اندازه آن، درگیری زیر بغل و اندازه پستان بیمار، سن او و نوع عمل درخواستی، جراح و متخصص شیمی درمانی تصمیم به انجام شیمی درمانی قبل از عمل جراحی می گیرند.

  • باسلام
    آقای دکتر همسرم بیماری کانسر پستان دارن و قبل از عمل بیوپسی انجام دادند که درسونوگرافی اندازه تومور ۸ میلیمتر تشخیص داده شد . نمونه پاتولوژی قبل از عمل دارای er مثبت و hert2 منفی بود و پاتولوژی حین عمل اندازه تومور ۰/۵ سانتی متر مشخص شد و غدد لنفاوی و حاشیه اطراف و تهاجم عروقی و عصبی و لنفی نداشت و پاک بود آیا نیاز به شیمی درمانی دارد؟ فوق تخصص انکلوژیست گفتن پرتو درمانی باید بشه و قرص تامکسوفن تجویز کردن . نظر جنابعالی چیست؟ ممنونم

  • آقای دکتر مادرم شیمی درمانی کرده دوروز دیگه یه ماهش تموم میشه اگه عملش یکم طول بکشه ضرر داره از ناحیه سینه

  • آقای دکتر مادرم شیمی درمانی کرده دوروز دیگه یه ماه میشه ب علت پربودن وقت یکم دیرشده ضررنداره براش لطفاً جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *