پیگیری های پس از درمان سرطان پستان

پیگیری هایی که پس از درمان سرطان پستان باید انجام گیرد!

  • ویزیت پزشک

در ابتدا ممکن است لازم باشد که هر چند ماه یکبار به پزشک خود مراجعه کنید، بعد از 5 سال در صورتیکه در این مدت خبری از سرطان نباشد معمولاً لازم است سالی یکبار به پزشک  متخصص خود مراجعه کنید.

 

  • ماموگرافی

اگر جراحی سرطان سینه شما با حفظ پستان بوده است لازم است 6 الی 12 ماه بعد از جراحی و رادیوتراپی ماموگرافی انجام دهید و بعد از آن، حداقل سالی یکبار ماموگرافی لازم است. همچنین بسته به نوع ماستکتومی که داشته اید ممکن است سالیانه احتیاج به ماموگرافی از پستان باقی مانده داشته باشید.

 

  • معاینه لگن

اگر داروهای هورمونی مثل Tomoxifen و Toremifene مصرف می کنید و رحم شما بوسیله ی جراحی برداشته نشده است باید سالیانه معاینه لگن شوید به دلیل اینکه این داروها شانس ابتلا به کنسر رحم را افزایش می دهند.

 

  • تست تراکم استخوان

اگر برای مرحله ی اولیه سرطان پستان داروهایی مثل Anostrozole، letrozole یا Exemestane مصرف می کنید یا به دلیل درمان هایی که انجام داده اید یائسه شده اید ممکن است پزشک یا متخصص سرطان پستان شما بررسی سلامت استخوان تان را لازم دانسته و برای شما تست تراکم استخوان درخواست کند.

دیگر یافته های پزشکی
استیج های سرطان سینه چیست؟

 

  • سایر تست ها

اگر شواهدی از برگشت سرطان وجود داشته باشد ممکن است پزشک شما درخواست آزماش خون، bone scan، عکس از قفسه سینه و …. بکند.

 

 

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *