روش درمان کم کاری تیروئید

روش درمان کم کاری تیروئید

روش درمان کم کاری تیروئید اگر به طور مداوم و بی دلیل احساس خستگی می کنید ، ممکن است لازم باشد عملکرد تیروئید خود را کنترل کنید. این غده پروانه ای شکل در جلوی گردن و زیر سیب قرار دارد و با ترشح هورمون ها متابولیسم بدن را کنترل می کند. بیماری های مربوط به این غده شامل کم کاری تیروئید است. این بیماری خاموش ممکن است چندین سال در فرد مبتلا باقی بماند ، اما از آنجا که علائم آن پراکنده و مبهم است و به درستی قابل تشخیص نیست ، پزشکان برای تشخیص بیماری گمراه می شوند. دکتر علی بخشی , بهترین جراح تیروئید در ایران.

 

اولین خط دفاعی برای کم کاری تیروئید ، تغییرات رژیم غذایی است. بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری از خستگی مفرط و سردرگمی مغز ، فراموشی و عدم تمرکز رنج می برند. افراد برای رفع خستگی و به دست آوردن انرژی از قند و کافئین استفاده می کنند. این دو ماده بسیار مضر هستند ، علاوه بر اینکه باعث بیماری های دیگر و نوسانات قند خون می شوند ، بر عملکرد تیروئید نیز تأثیر می گذارند.

دیگر یافته های پزشکی
انواع تیروئیدیت ها (بخش اول)

 

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب یک رژیم غذایی مناسب باید فاقد کافئین و شکر (کربوهیدرات) باشد. مصرف کربوهیدراتهای فرآوری شده (مانند آرد) نیز باید کاهش یابد، زیرا این مواد مانند قند در بدن کار می کنند. همچنین باید دانه های مرتبط با غلات به حداقل برسد و از سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده شود.

 

مصرف پروتئین را افزایش دهیم

مصرف پروتئین را افزایش دهیم از آنجا که هورمون تیروئید برای انتقال به تمام بافتهای بدن به پروتئین نیاز دارد، هر وعده غذایی باید حاوی پروتئین باشد. به عملکرد طبیعی تیروئید کمک می کند. آجیل ، کره مغزها ، محصولات دامی عاری از آنتی بیوتیک (گوشت گاو آلی و محلی و تغذیه شده با علف، تخم مرغ و ماهی پرورشی سالم) و لوبیا همگی حاوی پروتئین هستند.

 

 

مصرف چربی‌های سالم را فراموش نکنیم

مصرف چربی‌های سالم را فراموش نکنیم چربی دوست شما است و کلسترول اساس مسیر هورمونی بدن است. اگر چربی و کلسترول کافی مصرف نکنید ، عدم تعادل هورمونی در بدن افزایش می یابد. چربی های سالم و طبیعی مانند روغن زیتون، چربی حیوانات، آووکادو، دانه کتان، ماهی، آجیل، دوغ، ماست پرچرب و فاقد هورمون، آنتی بیوتیک و شیر نارگیل بخورید تا هورمون های تیروئید بدن متعادل شود.

دیگر یافته های پزشکی
اهمیت و دقت فروزن سکشن (پاتولوژی فوری حین عمل) در جراحی تیروئید

 

از مواد غذایی فاقد گلوتن استفاده کنیم

از مواد غذایی فاقد گلوتن استفاده کنیم ترکیب مولکولی بافت تیروئید تقریباً مشابه گلوتن است. در بیماران مبتلا به بیماری هاشیموتو ، مصرف گلوتن ممکن است حمله سیستم ایمنی بدن به بافت تیروئید را افزایش دهد.

 

مصرف خوراکی‌های ایجادکننده‌ی گواتر را محدود کنیم

مصرف خوراکی‌های ایجادکننده‌ی گواتر را محدود کنیم گواتر یک بیماری تیروئید است. غذایی که باعث ایجاد گواتر می شود گواتر نام دارد. از جمله کلم (کلم بروکلی، جوانه بروکسل، گل کلم، کلم پیچ، کلم پیچ) شلغم، ارزن، اسفناج، توت فرنگی، هلو، شاهی، بادام زمینی، شلغم و دانه های سویا. استفاده از این مواد به صورت بخارپز ممنوع است، زیرا بخار دادن باعث غیرفعال شدن مواد تولید شده توسط گواتر می شود. می توان از تربچه و شاهی نیز درحد متوسط ​​استفاده کرد.

 

از منابع غذایی حاوی گلوتاتیون استفاده کنید

از منابع غذایی حاوی گلوتاتیون استفاده کنید گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به طور موثری علائم هاشیموتو را تسکین دهد. این آنتی اکسیدان می تواند با تنظیم سیستم ایمنی بدن، بهبود و محافظت از بافت تیروئید، به کاهش بیماری های خود ایمنی کمک کند.

دیگر یافته های پزشکی
رژیم غذایی مناسب، راهی برای کنترل کم کاری تیروئید

 

استفاده از آستین های محافظ تیروئید در دندانپزشکی

استفاده از آستین های محافظ تیروئید در دندانپزشکی تیروئید به اشعه حساس است. برای جلوگیری از بیماری تیروئید از یقه محافظ در مطب دندانپزشک استفاده کنید.

 

جهت ارتباط بیشتر میتوانید با شماره مطب تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *