کاهش و افزایش وزن در تیروئید

بیماری تیروئید کاهش یا افزایش وزن

بسیاری از بیماران به علت تغییرات وزن خصوصاً افزایش وزن با شک به اینکه احتمال بیماری تیروئیدی وجود دارد به متخصص غدد مراجعه می کنند. بایستی بدانیم پرکاری تیروئید باعث کاهش وزن و کم کاری تیروئید باعث افزایش وزن می شود اما اگر بخواهیم به صورت کلی بیمارانی که اضافه وزن دارند را بررسی کنیم در می یابیم که سهم کم کاری تیروئید سهم بسیار اندکی است یعنی کم کاری تیروئید جز علل نادر و جزئی افزایش وزن می باشد. به عبارت دیگر کم کاری تیروئید به تنهایی نمی تواند باعث افزایش قابل توجه وزن شود، بلکه عامل کمکی می باشد.

 

مهمترین علت افزایش وزن، افزایش ورودی کالری و کم مصرف شدن آن (کم تحرکی) می باشد به هرحال در بیماری که دچار افزایش یا کاهش وزن می شود چک کردن آزمایشات تیروئیدی جزئی از بررسی های اولیه بهترین جراح سرطان تیروئید می باشد و در هر صورت بایستی اختلالات مربوطه را اعم از کم کاری یا پرکاری با دارو کنترل کنیم، ولی مجدداً تاکید می شود که کم کاری تیروئید به تنهائی باعث افزایش قابل توجه وزن نمی شود.

دیگر یافته های پزشکی
يد درمانی بعد از جراحی سرطان های تيروئيد

 

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *