چگونگی درمان سرطان معده؟

درمان سرطان معده

درمان سرطان معده با جراحی، دارو، شیمی درمانی، پرتودرمانی امکان پذیر است، البته درمان هم بستگی به عواملی مانند میزان پیشرفت سرطان معده، مرحله سرطان، شخص بیمار، سلامت عمومی بیمار و… بستگی دارد.

دارو

در درمان سرطان معده با دارو پزشک بنا به نوع سرطان برای بیمار داروهایی را تجویز میکند، که این داروها به سلول های سرطان معده حمله کرده و باعث تخریب آنها میشوند. پس از دوره ای با آزمایش پزشک معالج نتیجه بخشی درمان دارویی را تشخیص و اعلام میکند.

جراحی سرطان معده

 

در جراحی  سرطان معده در مراحل اولیه سرطان معده، معده درمان میشود.
در مراحل بعدی سرطان معده معمولا بخش آسیب دیده و یا کل معده برداشته میشود.
زمانی سرطان معده به مرحله ای میرسد که قابل درمان نمی باشد، در این صورت است که پزشک تنها میتواند تا حدی علائم را تسکین دهد و یا با برداشت بخشی از معده با لیزر یا عمل جراحی به بیمار کمک کند.
عکس از جراحی باز سرطان معده

شیمی درمانی سرطان معده

در روش درمان سرطان معده با شیمی درمانی، داروهایی به بیمار به صورت قرص یا تزریق توسط جراح سرطان معده تجویز میشود، که سلول های سرطان معده را نابود و یا تکثیر را متوقف میسازد.
شیمی درمانی یک روش تکمیلی نیز میباشد، که در دو صورت انجام میشود، در حالت اول پس از جراحی برای نابود سازی سلول های سرطان که ممکن است جا مانده باشد، در حالت دیگر قبل از جراحی برای کوچک کردن تومور سرطان معده انجام میشود.

پرتودرمانی سرطان معده

در پرتودرمانی، پرتوهای تابشی با انرژی بالا به تومور سرطان تابیده میشود تا سلول های سرطان را ازبین برده و یا تکثیر آن ها را متوقف سازد.
پرتودرمانی معمولا درمان اصلی برای سرطان معده نمی باشد، بیشتر برای کوچک کردن تومور سرطان به کار میرود.

جهت ویزیت و ارتباط بیشتر میتوانید با شماره مطب جناب دکتر علی بخشی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *