تاثیر تغذیه در سرطان معده

تاثیر تغذیه در سرطان معده

 مسئله مهم تغذیه

تغذیه مسئله ی مهمی در روند درمان سرطان معده است. بیمار باید کالری، ویتامین، پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز خود را به اندازه ی کافی دریافت کند تا طی درمان قوی بماند.

اما وقتی که فرد به سرطان معده مبتلا است ممکن است مشکلات تغذیه ای پیدا کند، ممکن است ناراحت یا خسته باشد و یا اشتها نداشته باشد. همچنین عوارض جانبی ناشی از درمان یا مصرف مسکن ها مثل تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست نیز ممکن است فرد را اذیت کند.

در صورتی که فرد هرگونه کاهش وزن یا مشکلات تغذیه ای داشته باشد باید آن را با کادر درمانی خود مطرح کند. برای انتخاب یک رژیم غذایی مقوی و خوب یک متخصص تغذیه می تواند کمک کننده باشد. در برخی از بیماران مواد مغذی به صورت وریدی به آنها تزریق می شود. در موارد نادری هم ممکن است از لوله های موقتی برای تغذیه ی فرد استفاده کنند.

دیگر یافته های پزشکی
نقش تغذیه و دارو و روش های درمان سرطان معده

 تغذیه پس از جراحی سرطان معده

از یک متخصص تغذیه برای کمک به تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن بیمار می توان استفاده کرد. این متخصص با ارائه ی یک برنامه ی غذایی و تعیین نوع و میزان مواد مصرفی می تواند از کاهش وزن و مشکلات تغذیه ای بیمار جلوگیری کند.

پس از جراحی معده، بیمار باید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مانند ویتامین D، آهن و کلسیوم را دریافت کند. گاهی اوقات ویتامین B12 نیز به بیمار داده می شود.

برخی از افراد پس از جراحی معده مشکلاتی در خوردن و آشامیدن پیدا می کنند. مایعات ممکن است به سرعت وارد روده ی کوچک شوند و سبب ایجاد سندروم Dumping شوند که در آن فرد علائمی مانند انقباض عضلات، تهوع، نفخ، اسهال و سرگیجه پیدا می کند.

جهت ویزیت و ارتباط بیشتر میتوانید با شماره مطب جناب دکتر علی بخشی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *