پرسش و پاسخ در مورد لمس توده در سینه راست

لمس توده در سینه راست

بیمار خانم 28 ساله ای با سابقه ی  مشاهده توده در سینه و عمل جراحی برداشت کامل توده (به گفته خود بیمار)، به علت لمس توده ای در سینه راست خود مجدداً به دکتر مراجعه کرده است. بیمار vital sign نرمال دارد، درد، ترشح، تغییر رنگ یا سابقه ای از مشکل خاصی ارائه نمی دهد. سوالات مریض:

تشخیص توده در سینه

1- این توده تا چه حد خطرناک است و آیا باید عمل شود؟

2- برای بهبودی باید چه کارهایی انجام دهد؟

3- آیا این توده شرایط بیمار را برای حاملگی تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر؟

4- نیاز به مصرف داروی خاصی هست یا نه؟

در این مرحله پزشک متخصص و بهترین جراح سرطان سینه به نگرانی های بیمار به این شکل پاسخ می دهد:

سوابق بیمار را مطالعه میکنیم: برداشت فیبروآدنوم به علت درخواست بیمار و داشتن نگرانی، آخرین ماموگرافی برای 2 ماه قبل است و مشکلی وجود ندارد و آزمایش خون هم نرمال است، با سوال متوجه می شویم که توده را 3 روز قبل لمس کرده است، نشانی از درد، خارش، محدودیت حرکت و ترشح در سینه ها ندارد. سابقه ی بیماری به جز فیبروآدنوم قبلی ندارد. دارویی مصرف نمی کند، سابقه ی بیماری خاصی ندارد، در معاینه توده ای کوچک با قوام مشخص در سینه راست قابل لمس است، درد ندارد، ترشح ندارد، تغییر رنگ ندارد، توده اندکی متحرک است، با توجه به استرس مریض و برای کنترل بیش تر درخواست ماموگرافی و سونوگرافی می دهیم.

آیا ارتباطی بین سرطان تیروئید و سرطان پستان وجود دارد؟
لمس توده در سینه

1- احتمال خطر خاصی وجود ندارد ولی با ماموگرافی اندازه و گستردگی و… توده را چک می کنیم، اگر مشکل خاصی نبود پیگیری هر 6 ماه یک بار کافی است و نیازی به عمل نیست.

2- اگر بیمار ناراحتی راجع به تومور ندارد(مثلاً درد) نیاز به مصرف دارویی خاصی نیست و مشکلی برای بیمار ایجاد نمی شود اما اگر توده بعداً بزرگ تر شد و مریض دچار استرس و اضطراب شد می توان به جراحی هم فکر کرد.

3- این توده ربطی به حاملگی ندارد و مشکلی برای حاملگی ایجاد نمیکند.

• سلام دریکی از سینه هاتوده داشتم سنوگرفتم بعد عمل شدم بعداز چند وقت دوباره درد مشاهده کردم الان دورتوده کیست های ریزسبز شده چه کار بایدانجام بدم دردو ورم هم دارم ؟؟؟

• سلام خسته نباشید من الان چند ماه فهمیدم هردوپستانم توده ۲میلی هستش پستان سمت راستم یکم بزرگتر شد داروه هم ویتامین ای روبه داد بنظر شما اقا دکتر این قرص منوه درمان میکنه