علائم سرطان سینه و بهترین متخصص سرطان سینه

علائم سرطان سینه چیست؟

در اغلب موارد بیماران مبتلا به سرطان پستان با احساس توده در پستان مراجعه می نمایند. هر توده ای در پستان مهم است و بایستی توسط پزشک حاذق و جراح سرطان سینه معاینه و ارزیابی شود اما توده هایی که سفت، بدون درد، چسبیده به اطراف می باشند اهمیت بیشتری دارند از آنجائیکه تشخیص این توده ها فقط از عهده پزشک متخصص سرطان پستان برمی آید توصیه کلی ما مراجعات متوالی (هر 6 ماه تا یکسال) به پزشک متخصص سرطان پستان می باشد (صرف نظر از وجود علائم و یا بدون علامت)

سرطان سینه علائم

علائم دیگری برای سرطان پستان وجود دارند مانند:

ترشح خونی از پستان، احساس فرورفتگی یا برآمدگی و غیرقرینه شدن پستان ها، احساس تورم در پوست پستان ها (مانند حالتی پس از گزش زنبور ایجاد می شود) در اصطلاح پزشکی به این پوست ضخیم شده پوست پرتقالی گفته می شود.

نکته مهم

گاهاً سرطان پستان صرفاً در عکس ماموگرافی یا سونوگرافی چکاب خود را نشان می دهد. بدیهی است اینگونه تومورها در مراحل اولیه بوده و پیش آگهی بهتری دارند.

 

دیگر یافته های پزشکی
پاتولوژی سرطان پستان

جراحی سرطان سینه

 

نکته مهم

بزرگ شدن غدد لنفاوی زیربغل و قابل لمس بودن آن ها هرچند اغلب نشانه ی بیماری ها خوش خیم است ولی می توانند از علائم سرطان پستان باشند پس لمس توده در زیر بغل را نیز باید جدی گرفت.

 

نکته مهم

روش های از بین بردن موهای زائد زیربغل و بدن از جمله لیزر اثر شناخته شده ای در ایجاد سرطان ندارند.

 

 

 

جهت نوبت دهی، وقت مشاوره و ویزیت می توانید با شماره مطب جناب آقای دکتر عباس-علی بخشی جراح تیروئید، پستان و سرطان تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۶۵

۰۲۱-۶۶۱۲۶۰۴۴

۳ دیدگاه

  • سلام من ۲۲سالمه و سال قبل فهمیدم سایز یه سینه ام از اون یکی بزرگتره مراجعه کردم به پزشک زنان و بعدشم جراح عمومی گفتن که طبیعیه و چون لاغر شدم متوجه شدم وگرنه از همون اولم اینطوری بوده ولی الان دوسه ماهه حس میکنم بازهم سایز همون سینه ام بزرگ تر شده و خانواده امم میگن که جفتشون بزرگ شدن درصورتیکه نه کارخاصی کردم نه وزن اضافه یا کم کردم و همچنین گاهی وقتا خیلی درد میکنن و تیر میکشن از داخل البته قبلنا زیر سینه هام تیر میکشید الان چیکار کنم

  • معاینه سرطان پستان عست که حالت چرخشی داره ، البته معاینه دست خوده افراده ، در حمام هم میشه معاینه کرد ، من قبلا شنیده بودم که سرطان پستان باعث رشد مو بر روی سینه میشه ، من خودم نگران شدم چون خالم هم سرطان پستان داشته جزء اقوام نزدیک بوده ، برای همین رفتم معاینه گفت مشکلی نداری البته برای من کم بود ، بعضی ها میگن سینه شبیه به پوست پرتقال میشه ، ماموگرافی هست ، مامو گرافی بیمارستان این رو بررسی کنند نگاه کردن به ماموگرافی توسط هوش مصنوعی هم در واقعیت بوده ومن شاید خودم پیدا کنه در استرالیا اتفاق افتاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *